torsdag 28. mai 2009

Klasse på besøk


I dag: atten åtte-niåringer satt som tente lys og så på ei bebrilla kjerring som stempla på et ark og sa "hysj hysj". (Det var meg).
De ble kjempeivrige når jeg fant fram bøkene, fortalte litt, dramatiserte litt...

Jeg kan takke kjære Marianne (Svarstad) for tips til å holde ungene fanget. Variasjon, dramatisering og innlevelse er viktige stikkord. Og så må jeg selvfølgelig like bøkene selv.

Noen av bøkene jeg snakka om med suksess:
- Appelsiner i Ingenmannsland
- Doktor Proktor
- Luxor-mysteriet
- Jada, jada, jada
- De utrolig utrettelige gapperne fra Fripp
- Sannhetsstøv type 1
- Hubert blir ikke forelsket (Jeg ble UTROLIG skuffet da denne ikke slo an hos guttene.)
- Runesteinen
- Ellen Annerledes
- Drageherren
- Taynikma
- Eg spør/eg tør
- Millioner (Fikk en interessant diskusjon om hva ungene ville bruke 2 millioner kroner på. En var så økonomisk forutseende at han ville kjøpe en leilighet å leie ut:))

Det eneste problemet... vel, jeg holdt på for lenge!
(Ikke lånte de noen av bøkene jeg snakket om heller. Men regner med og håper at de kommer igjen!)

Ingen kommentarer: