tirsdag 14. desember 2010

Bunka med titler jeg har lest, men...

... ikke likt.
Det er ikke alltid lett å si hvorfor en ikke liker ei bok. Men jeg har noen bøker jeg har tenkt å ta med i skrytelista mi til nyttår og derfor må si noen ord om, selv om de blir få og ikke veldig positive. (Når jeg tenker meg om kan jeg jo unngå å blogge om bøker jeg ikke likte hvis jeg følger leserrettighetene, punkt 3... men men.)

1. Knus av Liv Frohde.  Mørkt tema, vold i familien. Husker ikke helt hva jeg ikke likte... for ekstrem handling? For poetisk språk?

2. Drømmetypen av Kjersti Scheen. Kanskje denne bare er en av de mange søte jentebøkene som ikke skiller seg ut? Moa og venninna hennes ser to kjekke gutter utenfor kinoen og begynner å fantasere om at de er kjærester med dem. Moa klarer ikke å fri seg fra fantasien, den blir med henne hjem og på skolen og skaper et nett av løgner og uheldige situasjoner. 

3. Alltid Andrea av Tor Fretheim. Interessant vri, men .. tror ikke denne forfatteren er min type.

Nå skal jeg straks skrive om bøker jeg HAR likt! Er et godt stykke ute i George MacDonald-skatten, og så har jeg noen spenningsbøker i bunka mi...

Ingen kommentarer: