lørdag 23. april 2011

Nødkjøp!

I dag har jeg foretatt et nødkjøp. Jeg ble nemlig ferdig med Stormenes tid bind 1 for et par dager siden (veldig bra, forresten, det kommer mer) og er dermed tom for bøker til togturen nordover igjen. Hva gjør en stakkars lesehest da?

Jeg var innom to bokhandler og prøvde å få tak i bind 2, selvfølgelig. Da det ikke gikk på denne strålende påskeaftenen kjøpte jeg rett og slett ei anna spenningsbok som så ut til å være min type: Ringen er sluttet av Raymond Khoury. Jeg smugtittet litt og fant blant annet ordet Ourobouros, som jeg kjenner igjen fra e-boka jeg begynte på i fjor. Mytologi altså. Og så skal den visst handle om genteknologi, og det er også spennende - eller skummelt, alt etter hvordan en ser det.

Jeg håper på god lesning!

Gjør du noen nødkjøp av og til?

4 kommentarer:

Ann Kristin sa...

Uff, nødkjøp blir gjort altfor ofte når jeg skal på buss, tog eller fly. Stakkars lommebok.

Elida sa...

Enten det kalles nødkjøp eller impulskjøp så har eg kjøpt fleire bøker når eg har vore på reise:-)

Anja sa...

Jeg forsøkte meg på et nødkjøp, men det var ikke vellykket, da jeg ikke fant det jeg var ute etter (elendig, lokal bokhandel).

Har selv boken du kjøpte stående i bokhylla, og det er planlagt lest i løpet av året.

Anja sa...

Forresten ... problemet når man er på reise, er jo at det ofte innebærer litt venting på steder hvor det enten finnes en bokhandel eller en Narvesen... Noe av dette innebærer at man stopper opp og glor på disse bøkene, og så drar man med en bok videre (eller 3 hvis det er en Ark Bokhandel, med sine 3 for 2-bøker)...