mandag 6. februar 2012

Pausefisker (skamløst kopiert!)

Skamløst (ok, vi får lov!) kopiert av Ida Jackson. Med forbehold om at ikke alt blir besvart like grundig og åpent!

  1. kor gamal er du om fem år? 39 år ung
  2. kven var du minst to timar rundt i dag? Meg selv! Ellers mest rundt Anne Karin, som har ansvaret for skolebiblioteket der jeg registrerte bøker i dag.
  3. kor lang er du? Hvis jeg ikke har vokst eller krympa i det siste, må det bli 169 centimeter.
  4. kva var den forrige filmen du såg? Captain America! (Valgt på grunn av Chris Evans, må jeg innrømme.)
  5. kven ringte du sist?  Kristin på folkebiblioteket (for å legge av ei bok til en elev som ikke fant boka han ville ha på skolebiblioteket).
  6. kven ringte deg sist? Mamma!
  7. kva stod på den forrige sms’en du fekk? Takk fra mamma for et bilde av en blomst (samme som jeg tok bilde av i forrige innlegg!)
  8. føretrekk du å ringa eller senda sms? Det kommer helt an på. Sms er mest effektivt for korte beskjeder selvfølgelig! Men litt redd for at jeg skal slutte å snakke i telefonen.
  9. er dine foreldre gifte eller skilte? Lykkelig gifte!
  10. når såg du mamman din sist? 2. januar, Snartemo stasjon, vinkende og blid.
  11. kva farge har du på augene? Grå/blå.
  12. når våkna du i dag? Til vekkerklokka. Den er ikke helt nøyaktig ("gammeldags" med visere), så det er vanskelig å si når på minuttet, men litt før sju.  
  13. kva er din favorittjulesang? Mitt hjerte alltid vanker. Pluss pluss. 
  14. kva er din favorittplass? "Home is where your heart is". Som oftest der jeg er på det nåværende tidspunkt:)
  15. kva plass likar du minst? Har ikke noe stedsnavn å komme med. Kommer mye an på været.
  16. kvar trur du at du er om ti år? Forhåpentligvis der jeg er nå!  
  17. kva skremte deg mest om natta som liten? Pompel og Pilt? Nei, natta, det vet jeg ikke. Hadde mareritt om digre mørke rom med trapper som manglet trappetrinn. (Kanskje mamma burde svare på dette?)
  18. kva fekk deg til å le hardt seinast? Oj. Husker at jeg lo, men ikke hva jeg lo av.  
  19. kor stor er senga di? Akkurat passe!
  20. har du stasjonær eller bærbar datamaskin? Bærbar, en Samsung (og en annen i reserve).
  21. søv du med eller utan klede? Det som trengs for at jeg ikke skal fryse.
  22. kor mange puter søv du med i senga? Ei stor ei.  
  23. kor mange land har du budd i? Ett!
  24. kvar har du budd? Tromsø, Bogen i Ofoten, Lyngdal, Sotra, Bergen (2 ganger), Oslo, Ål.
  25. likar du sko, sokkar eller berrføtt? Inne på kaldt gulv: varme tøfler. Inne på jobb: helsesko. Ute om sommeren når det er varmt: barføtt. Barføtt-vær gir skikkelig sommerstemning!
  26. er du sosial? Mer og mer med årene, men trenger en del tid for meg selv.
  27. kva er din favorittis? Krone-is med jordbær.
  28. kva er din favorittdessert? Banansplitt.
  29. likar du kinamat? Jeg spiste altfor mye nudler da jeg var student, så det er det lite av, men det hendte jeg spiste en risrett på kinarestauranten som nå er lagt ned. (Og vi som har altfor mange utesteder her oppe.)
  30. likar du kaffe? Jeg begynte sent med det, men syns det kan være godt. Spesielt med kake eller kjeks til.
  31. kva drikk du til frukost? Melk på frokostblandinga.
  32. søv du på nokon spesiell måte? I noe som ligner fosterstilling.
  33. kan du spela poker? Nei, og det gjør ingenting!
  34. likar du å kosa? Med mine nærmeste, ja, men ingen typisk kosete person.  
  35. er du eit avhengighetsmenneske? Hm. Har sant og si blitt avhengig av Pringles på fredager.
  36. kjenner du nokon med samme bursdag som deg? Ja, sjefen min!
  37. vil du ha born?  Jeg elsker barna på biblioteket!
  38. kan du nokon andre språk enn norsk? Leser, skriver og prater engelsk, skjønner dansk, svensk, tysk og litt fransk. 
  39. har du nokon gong vore i ein ambulanse? Ja.
  40. føretrekk du havet eller eit basseng? Hvis havet er behagelig varmt og bunnen er myk sand: havet. Ellers basseng.
  41. kva brukar du helst pengar på? Er ganske kjedelig der. Mest mat. Men kjøper litt bøker og filmer!
  42. eig du dyre smykker? Ikke hvis en regner i kroner. Så det er ingen vits i å komme på innbruddsbesøk. 
  43. kva er ditt favorittprogram på tv? Nytt på nytt, God Morgen Norge! Følger ikke med på noen serier.
  44. kan du rulla med tunga? Nei. Jeg var en av to elever i min klasse på videregående som ikke kunne det, og dermed slo læreren en "postmann-vits" som jeg ikke skjønte.
  45. kven er den morsommaste personen du kjenner? Vet faktisk ikke! Onklene mine er ganske morsomme.
  46. søv du med kosedyr? Nei.
  47. kva har du som ringelyd? "Stay on these roads" med a-ha. Er nesten garantert å være alene om den!
  48. har du klesplagg frå du var liten? Ikke jeg, men kanskje mamma?
  49. kva har du nærast deg no som er raudt?  En sånn rød dings som en kan legge papirer i for å prøve å rydde.
  50. flørtar du mykje? Ikke overvettes, bare smiler!
  51. kan du bytta olje på bilen? Nei.
  52. har du fått ei fartsbot nokon gong? Nei. Tvilsomt om jeg noen gang får det, for jeg er en over gjennomsnittet samvittighetsfull person.
  53. kva var den forrige boka du leste? Burned (House of night).
  54. leser du avisa? Det hender. Kikker av og til igjennom avisene på jobb, spesielt Dagbladet, og abonnerer på lokalavisa Hallingdølen.
  55. abonnerer du på noko magasin? Nei, men får noen medlemsblad.  
  56. dansar du i bilen? Nei.
  57. kva for radiostasjon høyrte du på seinast? Har ikke peiling, hører lite på radio!
  58. kva var det siste du skreiv ned på eit papir? Numrene på bindene jeg skulle registrere på skolebiblioteket. Kjedelig!   
  59. når var du i kyrkja sist? På julaften.
  60. er du lykkelig? Ja!

Ingen kommentarer: