onsdag 3. oktober 2012

Baksjå og framsjå: september

Det er fortsatt lov å tippe på bok-kategori!

Etter en barnebokfattig august ble september mer barnevennlig. Eller - kan en kalle måneden der jeg leste denne erotiske bestselgeren for barnevennlig?:)

Uansett - av de tretten bøkene jeg har registrert var hele ni for barn og ungdom. Noen blogget jeg også om. De fire siste, mer voksne, bøkene var
  • den før omtalte bestselgeren
  • en studentoppgave om denne romanen (skrevet før avsløringene om fusk nådde Norge, noe tittelen på oppgaven vitner om!)
  • ei bok om fortellerkunsten og
  • ei dokumentarbok om en skoleklasse.
Marlo Morgans aboriginerfantasi ble forresten, som jeg skrev i et annet septemberinnlegg, fjernet fra forlagets liste, så det nytter å bokblogge.

Ellers var dette en bloggemåned med ganske forskjellige innslag:
Kan en eller flere av bøkene jeg leste havne på listene til "Best i 2012"? 
  • I havet er det krokodiller skårer høyt blant barnebøkene. Muligens den vakreste boka så langt også?
  • Pym Petterson falt jeg også pladask for. 
  • Kanskje jeg kan innføre en ny kategori, "nyttigste bok", som fortellerboka passer i?    
Så var oktober i gang!  Hva skjer?
  • jeg har tenkt å blogge om bok 2 om Tobie Lolness
  • jeg leser på romanen 1900 av Gunnar Staalesen; den vil passe i "ut av hylla"-utfordringen og er til nå veldig bra.
  • det er virkelig på tide å lese Spiral, siste bok i Tunneler-serien - hvorfor står den bare i hylla?
  • ellers er det teori til førerprøven det går i. (Nei, jeg har ikke lappen enda selv om jeg er voksen!) Kanskje jeg skriver litt om bilkjøring denne måneden? Kanskje det blir en egen fane? Hvem vet?






Ingen kommentarer: