søndag 18. august 2013

Baksjå og framsjå: juli

Signatur-golfballen, funnet under vann i Wisconsin.
Signaturene innhentet etter tørking.


Siden jeg regner med at alle mine lesere har gått og ventet i spenning på månedens innlegg uten å få i seg verken vått eller tørt mens jeg var på ferie, kjenner jeg et visst ansvar. Her er det! (Og her er juni-oppsummeringa.)
Ferien ble sen i år, så det var først litt jobb og siden reise sørover og laaaaangt vestover, til USA og Canada (sistnevnte sted i august). Måneden ble altså avsluttet langt hjemmefra, og med avgrensa tilgang til nett. Men bøker og annet lesestoff fantes det! Litt så dere i forrige innlegg.

Der glemte jeg å nevne bladene jeg kjøpte på
garasjesalg. Supergirl er vel typisk amerikansk!
(Fascinerende dårlig lesning, men skjønner at det kunne fenge.)

Denne boka hadde mange blanke ark, siden den var
ubrukt av eieren. Eieren skrev en hilsen til meg inni boka.

Det ble fire innlegg i juli, med tema reiseliv, musikk og litteratur:

Bøkene jeg ellers leste var
  • en roman av Selma Lønning Aarø som må regnes som en blanding av minnebok og fantasifull skriving. Skulle gjerne skrevet mer om den, men den måtte leveres inn fordi flere ville låne den, 
  • Game of Thrones i tegneserieformat, del 2. Fascinerende og kunstferdig lagd; eneste aberet var at jeg måtte lese om igjen bok 1 for å huske sammenhengene, og selv da var det vanskelig. 
  • en tidligere nevnt sjokoladekrim, 
  • selvbiografien til Per Inge Torkelsen, kjøpt i bokbyen i Fjærland,
  • boka med de mange fortellingene: Dagbok fra en dag i Norge. Anbefales! 
  • en fengslende historie om en dansk eks-scientolog. Skremmende.
  • en ny norsk fantasy som jeg fikk som leseeksemplar og ikke kan skrive om enda.
Til sammen ble det 8 bøker. Ved utgangen av juli hadde jeg dermed lest akkurat 100 bøker. Tada!

Kan noen bli med på Best i 2013-lista? Scientolog-boka, kanskje, som historie fra virkeligheten? Jeg blir mer og mer glad i slike.

Så var det framsjå for august, som vi faktisk snart er gjennom! Symptomatisk nok har det blitt lite barnebøker i ferien, siden jeg forbinder det med jobb, men jeg har fått lest noen på biblioteket denne uka. (PS: Disse skriver jeg ikke alltid opp på lista.) Jeg har ei laaaang bunke med bøker hjemme jeg kan lese hvis jeg bare får lyst og, ikke minst, tid; kjøpt og lånt og fått. Ellers har jeg kanskje tenkt å prioritere en engelsk versjon av den andre bloggen min, så muligens blir "Lesehesten" et stebarn framover. Vi får se! Flere reiseinnlegg vil jeg iallfall poste.

Er det forresten flere enn meg som savner Google Reader sårt? Jeg har begynt med bloglines, men den når ikke halvveis opp engang til min gamle venn. Da jeg logget meg inn etter ferien fikk jeg vite at jeg hadde 600 uleste innlegg, og riktignok følger jeg mer enn 20 blogger, MEN...(de fleste av disse innleggene viste seg å være lest allerede.) Jeg må nok finne en annen innmatingstjeneste. Hvis jeg ikke skal en pause med følging av andres blogger. Det er så mye å konsentrere seg om ellers.

Blir noen sinte da? Nei, det var det jeg tenkte. 


Ingen kommentarer: